Harmonia Umysłu i Ciała

Wzbogacając swoją dietę w olej SoRiso dostarczasz organizmowi to co najlepsze.

Działanie Antystresowe


testKażdego z nas codziennie spotykają stresujące sytuacje. Czasem to tylko budzik, który zadzwoni za późno, a czasem nieprzyjemna wymiana zdań z szefem czy scysja z małżonkiem. Stres to niestety nasz codzienny towarzysz, który może mieć negatywny wpływ na nasze zdrowie i samopoczucie. Pod wpływem stresu powstają w organizmie wolne rodniki, które maja destrukcyjny wpływ na jego funkcjonowanie. Ich niekorzystny wpływ powoduje przyspieszone starzenie się organizmu, szybko rozwijające się stany zapalne, zwyrodnienie plamki żółtej w oku, bezpłodność, choroby genetyczne u dzieci, ale często również nowotwory. Każdy z nas dysponuje naturalną „tarczą ochronną” w postaci wrodzonych (genetycznych) zdolności detoksykacyjnych i przeciwzapalne. Niestety, często jest to niewystarczający oręż do walki, dlatego powinniśmy wspomagać się od wewnątrz, dostarczając organizmowi silne antyoksydanty, które może ofiarować nam natura. Dobrym rozwiązaniem jest wprowadzenie do diety oleju ryżowego z dużą zawartością oryzanolu. Ta aktywna substancja wykazuje ponad 10-krotnie silniejsze właściwości antyoksydacyjne niż witamina E, a dzięki temu jeszcze skuteczniej i jeszcze bardziej efektywnie wspomaga nasz organizm w walce z wolnymi rodnikami.

Pamięć i koncentracja


testUmiejętność logicznego myślenia, kojarzenia faktów czy uczenia się powinny być do końca naszych dni zachowane w jak najlepszej kondycji. Proces neurogenezy, czyli powstawania nowych komórek nerwowych zachodzi w naszym organizmie przez całe życie. To jedyny proces w naszym organizmie, który jest nie tylko odnawialny, a postępujący wiek nie ogranicza go do ciągłego rozwoju. Na kondycję pamięci i zdolności koncentracji na pewno ogromny wpływ maja „wyzwania intelektualne”, logiczne gry i zabawy, czytanie książek, ale również odpowiednia dieta. Zawarte w tłuszczach roślinnych jedno i wielonienasycone kwasy tłuszczowe są podstawowym budulcem ścian komórek nerwowych. Tylko odpowiednia jakość i ilość spożywanych kwasów tłuszczowych może zapewnić ich prawidłową budowę. Olej ryżowy, który można spożywać za równo na surowo jak i poddawać go obróbce termicznej, zachowuje swoją budowę jak i dobroczynne właściwości w procesie poprawy zdolności intelektualnych mózgu w każdym wieku.

Lepszy humor


test Radość z życia, umiejętność pokonywania nawet niewielkich trudności, nieprzejmowanie się błahostkami staje się w dzisiejszych czasach dla wielu osób dużym wyzwaniem „dnia codziennego”. Niedostateczna ilość słonecznych dni, powszechny niedobór witaminy D to tylko główne przyczyny gorszego samopoczucia, chandry, apatii, a czasem również depresji, która dotyka coraz większej ilości Polaków. Sięganie po coraz mocniejsze leki i suplementy diety nie zawsze daje satysfakcję z podjętych kroków. Większość z nas traktuje częste „tąpnięcia energetyczne”, pogorszenia humoru czy rozdrażnienie jako normalny element życia, a przecież… wcale tak nie musi być. Olej ryżowy bogaty w oryzanol to bardzo skuteczny , a przede wszystkim… naturalny „lek antydepresyjny”. Oryzanol od dawna stosowany był jako naturalny lek na lęki , skutecznie bowiem poprawia kondycję psychiczną i pozytywnie wpływa na samopoczucie stymulując wytwarzanie endorfin.

Gospodarka Hormonalna


testPrawidłowo funkcjonująca gospodarka hormonalna jest niezbędna do prawidłowego wzrostu, rozwoju i funkcjonowania organizmu. Hormony płciowe odgrywają również istotną role w procesach popędu płciowego, zdolności rozrodczych (zarówno kobiet jak i mężczyzn) jak i kondycji seksualnej. Podstawą metabolizowania (powstawanie) hormonów płciowych, jest odpowiednie spożycie tłuszczów (przede wszystkim roślinnych), które swoją budową już przypominają hormony płciowe, a dodatkowo substancje aktywne, zawarte w tłuszczach roślinnych mogą być cennymi buforami do bardziej efektywnej produkcji hormonów. Olej ryżowy i zawarty w nim oryzanol są doskonałym produktem dla osób, które chcą długo cieszyć się udanym życiem seksualnym. Specyficzny skład rodzajów tłuszczów jakie charakteryzują olej ryżowy sprzyja prawidłowej produkcji hormonów, a oryzanol dodatkowo wspomaga endogenną produkcję testosteronu – hormonu o silnych właściwościach anabolicznych. Wydaje się jednak, że potencjał ten jest zauważany przy obniżeniu poziomu tego hormonu poniżej normy fizjologicznej. Jest więc to substancja całkowicie bezpieczna i wspomaga produkcję tego męskiego hormonu wyłącznie w przypadku jego deficytów.

Przyrost masy mięśniowej


testAktywność fizyczna to bardzo istotny element zdrowego stylu życia, a w połączeniu ze zdrową zbilansowaną dietą, wspomaga organizm w zdrowiu i dobrej kondycji. Popularne i powszechnie uprawiane sporty amatorskie -bieganie, nordic-walking, jazda na rowerze czy zajęcia na siłowni, powinny sprzyjać prawidłowemu „rzeźbieniu” ciała, a nie destrukcyjnemu dla organizmu spalaniu masy białkowej. Niezależnie, czy uprawianiu sportów przyświeca idea spalania tkanki tłuszczowej, poprawa kondycji czy budowa mięśni, powinniśmy zadbać przede wszystkim o odbudowę lub o budowę masy białkowej po wyczerpujących dla organizmu aktywnościach. Zdrowa dieta to podstawa, aby dostarczyć sobie wszystkich składników odżywczych niezbędnych do tego, aby efektywnie ćwiczyć. W diecie sportowca nie powinno również zabraknąć oleju ryżowego, który dzięki wysokiej zawartości oryzanolu wspomaga pracę, poprawia siłę i wydajność mięśni, jednocześnie wspierając redukcję tkanki tłuszczowej.

Cholesterol w dół


testPodwyższony poziom cholesterolu, w dzisiejszych czasach nie jest już tylko problemem osób w podeszłym wieku. Coraz więcej dzieci i młodych ludzi poprzez złe nawyki żywieniowe (dieta bogata w produkty wysoko przetworzone, tłuszcze zwierzęce, utwardzane tłuszcze roślinne będące źródłem toksycznych izomery trans) powoduje znaczny wzrost cholesterolu. Paradoksalnie podwyższony poziom cholesterolu nie zawsze musi iść w parze z… widoczną nadwagą czy otyłością. Regularny monitoring poziomu cholesterolu, to jedna z wielu składowych skutecznej prewencji chorób układu krążeniu, ale nie można zapominać o tym, że często kluczem do sukcesu jest nawet niewielka modyfikacja dotychczasowej diety. Od wielu lat oryzanol (kluczowy składnik oleju ryżowego) jest stosowany w skutecznym leczeniu wysokiego poziomu cholesterolu. Dodatkową rolą oryzanolu jest nie tylko „zbijanie” złego cholesterolu (LDL), ale również poprawa parametrów „dobrego cholesterolu” (HDL).

Zdrowa skóra


testZdrowie to nie tylko prawidło funkcjonujący organizm od środka, ale również wygląd zewnętrzny. Zdrowa skóra, mocne włosy i paznokcie są w dzisiejszych czasach wizytówką „zatrzymanego czasu”. Zewnętrzna pielęgnacja skóry to jedynie połowa sukcesu, a większość tych działań jest niestety doraźna. Aby zadbać o skórę właściwą warto nie tylko stosować odpowiednie zabiegi, ale również zmodyfikować dietę tak, aby dostarczyć niezbędnych składników odżywczych warunkujących elastyczność, jędrność i prawidłową budowę skóry. W pielęgnacji urody oryzanol dostarczany skórze najlepiej w postaci oleju ryżowego ma działanie odmładzające, ponieważ hamuje procesy starzenia i stymuluje procesy naprawcze skóry. Poprawia napięcie skóry, niweluje plamy, zmarszczki, cienie i obrzęki. Zmniejsza również widoczność plamstarczych. Dodatkowo składnik ten reguluje działanie gruczołów łojowych, ma działanie przeciwzapalne i chroni przed promieniowaniem UV. Olej ryżowy z wysoką dawką oryzanolu można stosować zarówno wewnętrznie, jako składnik zdrowej zbilansowanej diety, ale również… zewnętrznie jako naturalny, pozbawiony parabenów, barwników i substancji zapachowych naturalny kosmetyk.

Wspomaga pracę narządów


testPrawidłowe funkcjonowanie narządów wewnętrznych powinno odbywać się z precyzją szwajcarskiego zegarka. Poszczególne narządy oraz zachodzące w nich procesy powinny współgrać ze sobą. Często relacje między poszczególnymi narządami nie wydają się intuicyjne, dlatego powinniśmy dbać o prawidłową dietę, która dostarczając odpowiednich składników odżywczych może dbać o poszczególne narządy. Destrukcyjne działanie przede wszystkim wolnych rodników powinno być neutralizowane silnymi antyoksydantami. Oprócz codziennej porcji warzyw i owoców dobrym rozwiązaniem jest wzbogacenie codziennego jadłospisu np. olej ryżowy. Badania udowodniły, że zawarty w oleju ryżowym naturalny gamma-oryzanol wykazuje silne działanie antyoksydacyjne chroniąc przede wszystkim komórki mięśniowe i wątrobowe przed aktywnością wolnych rodników. Dodatkowo oryzanol ma również udowodnione korzystne działanie na pracę tarczycy i jest równie skuteczny w leczeniu nieżytów i zapalenia żołądka.

10 zasad zdrowego żywienia


Każdy z nas wie, jakie grupy produktów powinny znaleźć się w naszym codziennym jadłospisie, zdajemy sobie sprawę, jak ważna jest odpowiednia aktywność fizyczna, znamy modelowy rozkład dziennych posiłków.

Jak jednak posiadaną wiedzę wykorzystać w praktyce podczas przygotowywania codziennych posiłków?

Jak odnaleźć się w gąszczu etykiet i informacji o żywności, których jest teraz w mediach tak dużo…?


Oto 10 zasad dobrze zbilansowanej diety, które pokażą, że zdrowe odżywianie wcale nie jest takie trudne.


1. Pij 1,5 l płynów dziennie!

Woda spełnia kluczową rolę w utrzymaniu pełni zdrowia. Odpowiedzialna jest za regulację temperatury ciała, zapewnia transport różnych substancji oraz stanowi środowisko dla wielu reakcji zachodzących w naszym organizmie. Najlepszym sposobem nawodnienia organizmu jest picie naturalnej wody mineralnej, pochodzącej z podziemnych pokładów, ale również kawa, herbata czy zupy jarzynowe uzupełniają płyny. Zaleca się spożywanie 1,5 – 2 litrów płynów każdego dnia. Warto wiedzieć, że woda to także eliksir dla urody – odpowiednie nawodnienie wpływa na wygląd skóry, sylwetkę oraz dobre samopoczucie!


2. Pamiętaj o pięciu porcjach warzyw i owoców dziennie!

Warzywa i owoce obniżają ryzyko zachorowania na wiele poważnych chorób, zaopatrują organizm w cenne witaminy, są smaczne, niskokaloryczne, a każda pora roku daje nam możliwość wypróbowania różnych ich rodzajów. Mogą stanowić kolorowy dodatek do posiłku bądź samodzielną przekąskę. Światowa Organizacja Zdrowia określiła idealną dzienną porcję warzyw i owoców (ok. 500g), zalecając ich spożycie pięć razy dziennie. Warzywa i owoce najlepiej jeść w surowej postaci lub gotowane na parze – wówczas w największym stopniu zachowują swoje cenne właściwości odżywcze. Do 5 porcji warzyw i owoców wliczyć jednak można również porcję owoców suszonych, talerz zupy jarzynowej, czy szklankę wyciskanego soku owocowego.


3. Jedz dużo produktów pełnoziarnistych!

Produkty z pełnego ziarna nie tylko dobrze smakują, ale są również doskonałym źródłem błonnika, który sprawia, że po ich zjedzeniu dłużej czujemy się syci. Błonnik to również składnik, który reguluje pracę jelit i wspomaga procesy trawienne. W naszej diecie nie może go zabraknąć, dlatego tak ważne jest, aby porcja produktów z pełnego ziarna występowała w naszym menu przynajmniej 3 razy dziennie. Najlepiej zacząć od smacznego i sycącego śniadania – produkty pełnoziarniste to również doskonałe źródło energii!


4. Unikaj tłuszczów zwierzęcych!

Niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych, do których należą kwasy Omega 3 nasz organizm nie potrafi wytworzyć, dlatego musimy je dostarczyć wraz z pożywieniem – ich źródłem są głównie ryby i oleje rybie, oraz roślinne. Te najbardziej wartościowe to olej ryżowy czy lniany czy olej z pestek winogron. Wykazują wszechstronne, korzystne działanie na nasz organizm. Odgrywają ogromną rolę w profilaktyce chorób układu krążenia. Wpływają korzystnie na utrzymanie prawidłowego poziomu cholesterolu we krwi, wspomagają rozwój i prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego, w tym kory mózgowej i oczu oraz wspomagają układ odpornościowy.


5. Spożywaj w rozsądnych ilościach produkty bogate w cukry proste!

Nasz organizm potrzebuje w zalecanych ilościach cukrów prostych do prawidłowego funkcjonowania. Mózg wykorzystuje około 25% energii, którą codziennie dostarczamy z żywnością. Energia potrzebna do pracy tego organu wyzwalana jest z glukozy, stąd też mówimy, że cukry proste są źródłem szybko dostępnej energii. Nie oznacza to zatem, że w dobrze zbilansowanej diecie nie ma miejsca na pyszne słodkości. Najważniejsze jest, aby w ich spożyciu zachować zdrowy rozsądek i nie przesadzać z nadmierną ilością.


6. Ogranicz spożycie soli!

Specjaliści ds. żywienia przestrzegają przed nadmiernym spożyciem soli ze względu na ryzyko nadciśnienia tętniczego, co w efekcie może prowadzić do innych chorób związanych z układem krążenia (zawały serca, wylewy). Należy pamiętać, że sól, którą spożywamy to nie tylko ta, którą dodajemy do potraw, ale i ta, która znajduje się w gotowych kupowanych przez nas produktach np. w wędlinach, pieczywie itp. Trzy złote zasady używania soli: spróbuj zanim dosolisz, regularnie zmniejszaj dawki soli, ogranicz słone przekąski.


7. Nigdy nie rezygnuj ze śniadania – to najważniejszy posiłek dnia!

Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem dnia. Składniki odżywcze, które dostarczamy organizmowi po przebudzeniu zapewniają dawkę energii niezbędną do rozpoczęcia dnia z uśmiechem na twarzy. Pierwszy posiłek powinien być lekki i jednocześnie bogaty we wszystkie składniki odżywcze. Dobrze skomponowany powinien dostarczać około 20% dziennego zapotrzebowania kalorycznego. Solidna porcja produktów pełnoziarnistych (musli, pieczywo razowe, płatki zbożowe) jest źródłem węglowodanów złożonych i błonnika. Taka energia uwalnia się powoli, dzięki czemu możemy się czuć syci na dłużej.


8. Jedz zupy!

Dzięki dużej ilości warzyw, które dodajemy do zup, zawierają one wiele witamin, składników mineralnych i błonnika. Są ponadto doskonałym źródłem niezbędnej dla organizmu wody. Jedna porcja zupy dostarcza nam ok. 13 % naszego dziennego zapotrzebowania na płyny. Talerz zupy dostarcza przeciętnie ok. 100-125 kcal. Zupy są sycące, szybko zaspokajają głód, regulują apetyt i sprawiają, że jemy mniej na drugie danie. Przyrządzane na różne sposoby są ucztą dla naszych kubków smakowych i źródłem niezbędnych składników odżywczych.


9. Jedz częściej i mniejsze porcje!

Zdecydowanie lepiej jeść częściej i mniejsze porcje. W naszym codziennym jadłospisie powinno się pojawić pięć posiłków: śniadanie, drugie śniadanie, obiad, podwieczorek i kolacja. Przerwy pomiędzy tymi posiłkami powinny być nie krótsze niż 3 godziny, ale nie dłuższe niż pięć godzin. Tylko wówczas nasz organizm ma szansę wykorzystać energię i składniki pokarmowe w nich dostarczane. Warto również wstać od stołu z lekkim uczuciem niedosytu, ponieważ mózg otrzymuje informację o uczuciu sytości dopiero po ok. 10 minutach od posiłku. Nie podjadaj. Pamiętaj, że każdy, nawet najmniejszy zjedzony między głównymi posiłkami produkt, jest traktowany przez organizm jako dodatkowy posiłek.


10. Nie rób zakupów, kiedy jesteś głodny!

Przed wybraniem się na zakupy przygotuj listę produktów - i trzymaj się jej. W ten sposób Twoje zakupy będą odpowiadały rzeczywistemu zapotrzebowaniu. Przed wybraniem się do sklepu warto coś zjeść – jeśli nie masz czasu na pełnowartościowy posiłek, znajdź chwilę na przekąskę – jabłko lub jogurt naturalny. Głód to zły doradca – mózg wysyłając sygnały o kończącej się energii wpływa na wyostrzenie zmysłów odpowiadających za pobudzenie apetytu i tym samym nasze decyzje podczas zakupów.


Copyright © ITALMEX Warszawa Sp. z o.o.
All rights reserved