Harmonia Umysłu i Ciała

Wzbogacając swoją dietę w olej SoRiso dostarczasz organizmowi to co najlepsze.

Działanie Antystresowe


testKażdego z nas codziennie spotykają stresujące sytuacje. Czasem to tylko budzik, który zadzwoni za późno, a czasem nieprzyjemna wymiana zdań z szefem czy scysja z małżonkiem. Stres to niestety nasz codzienny towarzysz, który może mieć negatywny wpływ na nasze zdrowie i samopoczucie. Pod wpływem stresu powstają w organizmie wolne rodniki, które maja destrukcyjny wpływ na jego funkcjonowanie. Ich niekorzystny wpływ powoduje przyspieszone starzenie się organizmu, szybko rozwijające się stany zapalne, zwyrodnienie plamki żółtej w oku, bezpłodność, choroby genetyczne u dzieci, ale często również nowotwory. Każdy z nas dysponuje naturalną „tarczą ochronną” w postaci wrodzonych (genetycznych) zdolności detoksykacyjnych i przeciwzapalne. Niestety, często jest to niewystarczający oręż do walki, dlatego powinniśmy wspomagać się od wewnątrz, dostarczając organizmowi silne antyoksydanty, które może ofiarować nam natura. Dobrym rozwiązaniem jest wprowadzenie do diety oleju ryżowego z dużą zawartością oryzanolu. Ta aktywna substancja wykazuje ponad 10-krotnie silniejsze właściwości antyoksydacyjne niż witamina E, a dzięki temu jeszcze skuteczniej i jeszcze bardziej efektywnie wspomaga nasz organizm w walce z wolnymi rodnikami.

Pamięć i koncentracja


testUmiejętność logicznego myślenia, kojarzenia faktów czy uczenia się powinny być do końca naszych dni zachowane w jak najlepszej kondycji. Proces neurogenezy, czyli powstawania nowych komórek nerwowych zachodzi w naszym organizmie przez całe życie. To jedyny proces w naszym organizmie, który jest nie tylko odnawialny, a postępujący wiek nie ogranicza go do ciągłego rozwoju. Na kondycję pamięci i zdolności koncentracji na pewno ogromny wpływ maja „wyzwania intelektualne”, logiczne gry i zabawy, czytanie książek, ale również odpowiednia dieta. Zawarte w tłuszczach roślinnych jedno i wielonienasycone kwasy tłuszczowe są podstawowym budulcem ścian komórek nerwowych. Tylko odpowiednia jakość i ilość spożywanych kwasów tłuszczowych może zapewnić ich prawidłową budowę. Olej ryżowy, który można spożywać za równo na surowo jak i poddawać go obróbce termicznej, zachowuje swoją budowę jak i dobroczynne właściwości w procesie poprawy zdolności intelektualnych mózgu w każdym wieku.

Lepszy humor


test Radość z życia, umiejętność pokonywania nawet niewielkich trudności, nieprzejmowanie się błahostkami staje się w dzisiejszych czasach dla wielu osób dużym wyzwaniem „dnia codziennego”. Niedostateczna ilość słonecznych dni, powszechny niedobór witaminy D to tylko główne przyczyny gorszego samopoczucia, chandry, apatii, a czasem również depresji, która dotyka coraz większej ilości Polaków. Sięganie po coraz mocniejsze leki i suplementy diety nie zawsze daje satysfakcję z podjętych kroków. Większość z nas traktuje częste „tąpnięcia energetyczne”, pogorszenia humoru czy rozdrażnienie jako normalny element życia, a przecież… wcale tak nie musi być. Olej ryżowy bogaty w oryzanol to bardzo skuteczny , a przede wszystkim… naturalny „lek antydepresyjny”. Oryzanol od dawna stosowany był jako naturalny lek na lęki , skutecznie bowiem poprawia kondycję psychiczną i pozytywnie wpływa na samopoczucie stymulując wytwarzanie endorfin.

Gospodarka Hormonalna


testPrawidłowo funkcjonująca gospodarka hormonalna jest niezbędna do prawidłowego wzrostu, rozwoju i funkcjonowania organizmu. Hormony płciowe odgrywają również istotną role w procesach popędu płciowego, zdolności rozrodczych (zarówno kobiet jak i mężczyzn) jak i kondycji seksualnej. Podstawą metabolizowania (powstawanie) hormonów płciowych, jest odpowiednie spożycie tłuszczów (przede wszystkim roślinnych), które swoją budową już przypominają hormony płciowe, a dodatkowo substancje aktywne, zawarte w tłuszczach roślinnych mogą być cennymi buforami do bardziej efektywnej produkcji hormonów. Olej ryżowy i zawarty w nim oryzanol są doskonałym produktem dla osób, które chcą długo cieszyć się udanym życiem seksualnym. Specyficzny skład rodzajów tłuszczów jakie charakteryzują olej ryżowy sprzyja prawidłowej produkcji hormonów, a oryzanol dodatkowo wspomaga endogenną produkcję testosteronu – hormonu o silnych właściwościach anabolicznych. Wydaje się jednak, że potencjał ten jest zauważany przy obniżeniu poziomu tego hormonu poniżej normy fizjologicznej. Jest więc to substancja całkowicie bezpieczna i wspomaga produkcję tego męskiego hormonu wyłącznie w przypadku jego deficytów.

Przyrost masy mięśniowej


testAktywność fizyczna to bardzo istotny element zdrowego stylu życia, a w połączeniu ze zdrową zbilansowaną dietą, wspomaga organizm w zdrowiu i dobrej kondycji. Popularne i powszechnie uprawiane sporty amatorskie -bieganie, nordic-walking, jazda na rowerze czy zajęcia na siłowni, powinny sprzyjać prawidłowemu „rzeźbieniu” ciała, a nie destrukcyjnemu dla organizmu spalaniu masy białkowej. Niezależnie, czy uprawianiu sportów przyświeca idea spalania tkanki tłuszczowej, poprawa kondycji czy budowa mięśni, powinniśmy zadbać przede wszystkim o odbudowę lub o budowę masy białkowej po wyczerpujących dla organizmu aktywnościach. Zdrowa dieta to podstawa, aby dostarczyć sobie wszystkich składników odżywczych niezbędnych do tego, aby efektywnie ćwiczyć. W diecie sportowca nie powinno również zabraknąć oleju ryżowego, który dzięki wysokiej zawartości oryzanolu wspomaga pracę, poprawia siłę i wydajność mięśni, jednocześnie wspierając redukcję tkanki tłuszczowej.

Cholesterol w dół


testPodwyższony poziom cholesterolu, w dzisiejszych czasach nie jest już tylko problemem osób w podeszłym wieku. Coraz więcej dzieci i młodych ludzi poprzez złe nawyki żywieniowe (dieta bogata w produkty wysoko przetworzone, tłuszcze zwierzęce, utwardzane tłuszcze roślinne będące źródłem toksycznych izomery trans) powoduje znaczny wzrost cholesterolu. Paradoksalnie podwyższony poziom cholesterolu nie zawsze musi iść w parze z… widoczną nadwagą czy otyłością. Regularny monitoring poziomu cholesterolu, to jedna z wielu składowych skutecznej prewencji chorób układu krążeniu, ale nie można zapominać o tym, że często kluczem do sukcesu jest nawet niewielka modyfikacja dotychczasowej diety. Od wielu lat oryzanol (kluczowy składnik oleju ryżowego) jest stosowany w skutecznym leczeniu wysokiego poziomu cholesterolu. Dodatkową rolą oryzanolu jest nie tylko „zbijanie” złego cholesterolu (LDL), ale również poprawa parametrów „dobrego cholesterolu” (HDL).

Zdrowa skóra


testZdrowie to nie tylko prawidło funkcjonujący organizm od środka, ale również wygląd zewnętrzny. Zdrowa skóra, mocne włosy i paznokcie są w dzisiejszych czasach wizytówką „zatrzymanego czasu”. Zewnętrzna pielęgnacja skóry to jedynie połowa sukcesu, a większość tych działań jest niestety doraźna. Aby zadbać o skórę właściwą warto nie tylko stosować odpowiednie zabiegi, ale również zmodyfikować dietę tak, aby dostarczyć niezbędnych składników odżywczych warunkujących elastyczność, jędrność i prawidłową budowę skóry. W pielęgnacji urody oryzanol dostarczany skórze najlepiej w postaci oleju ryżowego ma działanie odmładzające, ponieważ hamuje procesy starzenia i stymuluje procesy naprawcze skóry. Poprawia napięcie skóry, niweluje plamy, zmarszczki, cienie i obrzęki. Zmniejsza również widoczność plamstarczych. Dodatkowo składnik ten reguluje działanie gruczołów łojowych, ma działanie przeciwzapalne i chroni przed promieniowaniem UV. Olej ryżowy z wysoką dawką oryzanolu można stosować zarówno wewnętrznie, jako składnik zdrowej zbilansowanej diety, ale również… zewnętrznie jako naturalny, pozbawiony parabenów, barwników i substancji zapachowych naturalny kosmetyk.

Wspomaga pracę narządów


testPrawidłowe funkcjonowanie narządów wewnętrznych powinno odbywać się z precyzją szwajcarskiego zegarka. Poszczególne narządy oraz zachodzące w nich procesy powinny współgrać ze sobą. Często relacje między poszczególnymi narządami nie wydają się intuicyjne, dlatego powinniśmy dbać o prawidłową dietę, która dostarczając odpowiednich składników odżywczych może dbać o poszczególne narządy. Destrukcyjne działanie przede wszystkim wolnych rodników powinno być neutralizowane silnymi antyoksydantami. Oprócz codziennej porcji warzyw i owoców dobrym rozwiązaniem jest wzbogacenie codziennego jadłospisu np. olej ryżowy. Badania udowodniły, że zawarty w oleju ryżowym naturalny gamma-oryzanol wykazuje silne działanie antyoksydacyjne chroniąc przede wszystkim komórki mięśniowe i wątrobowe przed aktywnością wolnych rodników. Dodatkowo oryzanol ma również udowodnione korzystne działanie na pracę tarczycy i jest równie skuteczny w leczeniu nieżytów i zapalenia żołądka.

Cholesterolemia


Żółta, woskowa i tłusta masa to cholesterol odpowiedzialny za tworzenie się złogów miażdżycowych, zwężających naczynia krwionośne i „przybliżająca” choroby serca. Na szczęście wysoki poziom cholesterolu we krwi nie jest jeszcze jednoznaczny z miażdżycą.


Cholesterol składa się bowiem z dwóch frakcji. „Zła” frakcja- LDL- stanowi gotowy materiał do budowy złogów miażdżycowych, „dobry” cholesterol – HDL- wyłapuje zbrodnicze cząstki i transportuje je do wątroby, gdzie zostają unieszkodliwione. A zatem im więcej HDL, a mniej LDL, tym zdrowsze tętnice.

Która jednak z frakcji przeważa w krążącej po organizmie krwi, to w duże mierze zależy od codziennej diety.


Jedzmy wiec fasolę i inne warzywa strączkowe. To najtańsze, bardzo łatwo dostępne i najszybciej działające środki przeciwcholesterolowe. Badania donoszą bowiem, że spożywanie codziennie ok. 34 dag fasoli powoduje obniżanie poziomu LDL o ok. 12% i podwyższenie frakcji HDL o ok. 9%.

Dla tych, którzy nie przepadają za strączkowymi kołem ratunkowym w profilaktyce i walce z wysokim cholesterolem jest... owies. Codziennie spożywany talerz owsianki (ok. 55g) powoduje spadek cholesterolu o ok. 16%.


Oprócz owsa i fasoli warto do diety wprowadzić warzywa z rodziny cebulowych np. cebule, czosnek, por. O antycholesterolowych właściwościach czosnku wiadomo od dawna (regularnie spożywany powoduje podwyższenie poziomu HDL nawet o 24%!!), ale te niezwykłe warzywo dodatkowo zmniejsza agregację płytek krwi, czyli zapobiega tworzeniu się zatorów.

Cebula, podobnie jak jej bliski krewny czosnek przede wszystkim podwyższa poziom „dobrego” cholesterolu, a dodatkowo wzmacnia serce.


Każda dieta mająca na celu ustabilizowanie poziomu cholesterolu nie może się obejść bez tłuszczów, ale oczywiście tych nienasyconych. Cennym ich źródłem są tłuste ryby. Prym wiodą jednak łosoś i makrela, jedne z najbardziej tłustych ryb morskich, bogatych w wysokoniensycone kwasy omego 3. Zaletą tych kwasów jest to, że wpływają korzystnie jedynie na wzrost poziomu cholesterolu HDL (nie zawsze bowiem, niskiemu poziomowi HDL towarzyszy za wysoki poziom LDL) oraz na obniżenie poziomu trójglicerydów.


Największym jednak dobrodziejstwem dla osób z podwyższonym poziomem cholesterolu jest olej ryżowy. Produkt charakteryzuje się bowiem potrójnym działaniem- obniża poziom LDL, podwyższa HDL i dodatkowo dzięki wysokiej zawartości oryzanolu jest silnym antyoksydantem.

Oprócz oleju ryżowego warto do diety antycholesterolowej wprowadzić również orzechy włoskie, migdały oraz... awokado. Wszystkie te produkty charakteryzują się również wysoka zawartością nienasyconych kwasów tłuszczowych.


ABC diety anty-cholesterolowej:

  • Jedz dużo owoców i warzyw, w tym strączkowych, potraw z owsa, tłustych ryb (łosoś, makrela, sardynki, tuńczyk) i owoców morza.
  • Ogranicz spożycie tłuszczów „nasyconych”, pełnego mleka, sera, tłustego mięsa, tłuszczu i skóry z drobiu. Pomoże to obniżyć poziom szkodliwego cholesterolu LDL i podnieść poziom „dobrej” frakcji HDL
  • Ogranicz spożycie tłuszczów zawierających kwasy tłuszczowe omega 6- olej kukurydziany i saflorowy- zazwyczaj występujący w margarynach, chrupkach, frytkach. Oleje te biorą udział w tworzeniu LDL i ulegają szybko utlenianiu, powodując w konsekwencji uszkodzenie tętnic.
  • Używaj do przygotowywania potraw na ciepło i na zimno takie tłuszcze, jak olej ryżowy .
  • Jedz dużo antyoksydantów (przeciwutleniaczy) ukrytych w owocach i warzywach bogatych w witaminę C- papryka, brokuły, pomarańcze, owoce i w warzywach bogatych w ß-karoten- marchew, szpinak, brokuły
  • W wolnych chwilach przegryzaj orzechy, migdały, pestki słonecznika lub dyni

Copyright © ITALMEX Warszawa Sp. z o.o.
All rights reserved